BLOG

Διατροφή στα ταξίδια


Τα ταξίδια είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των αθλητών. Πολλές φορές οι μέρες που περνάνε στο σπίτι τους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας είναι λιγότερες από τις μέρες που τους βρίσκουν σε κάποιο ξενοδοχείο. Το γεγονός αυτό έχει σημαντικές συνέπειες στον σχεδιασμό της προπόνησης και της προετοιμασίας για τον αγώνα.

Για να αποφευχθούν οι αρνητικές επιπτώσεις της ελλιπούς διατροφής κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προετοιμαστείτε κατάλληλα ακολουθώντας απλές συμβουλές:

- Προγραμματίστε πότε, που και τι θα φάτε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

- Αν περάσετε πάνω από 2 ώρες στο αεροπλάνο φροντίστε να έχετε κάποιο σνακ (βλέπε λίστα) έτσι ώστε να αποφύγετε τα χαμηλής διατροφικής αξίας γεύματα που προσφέρονται συνήθως κατά τη διάρκεια μιας πτήσης

- Αν είστε αναγκασμένοι να περιμένετε αρκετές ώρες σε κάποιο αεροδρόμιο επιλέξτε κάποιο σάντουιτς με φρέσκα λαχανικά και κρέας πουλερικών, χυμούς αντί για αναψυκτικά και φαγητά χωρίς πολλές σάλτσες και λίπη.

- Φάτε σχετικά ελαφριά για να μην έχετε στομαχικές διαταραχές στην επόμενη πτήση. Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση καφεϊνούχων ποτών γιατί η καφεΐνη προκαλεί αφυδάτωση καθώς και υπερδιέγερση

- Καταναλώστε άφθονο νερό μιας και ο ξηρός αέρας στην καμπίνα του αεροπλάνου προκαλεί αφυδάτωση

- Φροντίστε να έχετε μαζί σας πάντα κάποιο σνακ για ώρα ανάγκης και σε περίπτωση που δεν βρείτε κατάλληλο φαγητό στο αεροδρόμιο ή το αεροπλάνο

- Αν πρόκειται να ταξιδέψετε αμέσως μετά την προπόνηση πάρτε μετά τη λήξη της προπόνησης κάποιο συμπλήρωμα (πρωτεΐνη + υδατάνθρακας). Φάτε κάτι ελαφρύ στο αεροδρόμιο, ενώ αν η πτήση είναι μεγάλη, καταναλώστε ένα σνακ στο αεροπλάνο και μετά φάτε το γεύμα στο ξενοδοχείο

ΛΙΣΤΑ ΣΝΑΚ

- Ξηροί καρποί

- Ξηρά φρούτα

- Φρούτα (μπανάνα, μήλο, πορτοκάλι)

- Bars (Myoplex της EAS ,

- Σάντουιτς με τυρί και γαλοπούλα

- Crackers